top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverKimberley Kuijpers

Mijn ultieme Ibiza belevenis.

Heenreis

Na maanden lang gewacht te hebben was het dan zo ver. Maandag 24 juni vertrokken wij naar Ibiza. Rond 9:15 ‘s ochtends kwamen wij dan eindelijk in de buurt van Ibiza alleen was dit helaas niet te zien. Het was zo bewolkt dat we het eiland niet zagen liggen totdat we onder de bewolking kwamen. Na geland te zijn op het vliegveld zijn mijn vader en ik onze huurauto op gaan halen. Deze hadden wij al vanaf Nederland geboekt want dat was een stuk goedkoper. Eenmaal aangekomen bij de auto was het even zoeken naar de navigatie want het systeem in de auto was in het Spaans. Na de navigatie gevonden en ingesteld te hebben konden wij gaan rijden naar ons hotel. Met me vader achter het stuur kon ik heerlijk genieten van het uitzicht en besefte ik hoe bergachtig en hoe groen Ibiza wel niet was. Iedereen kent Ibiza als feesteiland maar je hoort bijna niemand over de mooie bergachtige en groene natuur die Ibiza heeft.


Hotel

Na een klein uurtje gereden te hebben zijn we aangekomen bij ons hotel. Het hotel was super netjes en had echt de perfecte ligging in Portinatx. Portinatx is een klein rustig dorpje met super mooie stranden en leuke winkeltjes. Portinatx is gelegen boven in Ibiza ver weg van de feestende tieners dus voor iedereen die voor de rust gaat is dit de perfecte plek. Sandos el Greco het hotel waar wij verbleven is voor een groot deel een all inclusieve hotel maar als je dat niet zou hebben zijn er leuke eettentjes te vinden in Portinatx.


Prijzen

Ons werd geadviseerd om een all inclusieve hotel te nemen omdat Ibiza een duur eiland zou zijn dit was echter helemaal niet waar. Zo betaalde wij voor een frisdrankje 2 euro en voor een alcoholistisch mixdrankje 5 tot 8 euro. Ook kan je voor 10 euro per persoon heerlijk eten hebben wij ons laten vertellen. In de supermarkten zijn de prijzen ook te vergelijken met Nederland en de benzine en parkeerprijzen lagen zelfs een stukje lager als in Nederland. Wij hebben tijdens onze tripjes in Ibiza waar ik zo meer over ga vertellen alle kanten van Ibiza gehad en overal waren de prijzen hetzelfde op Ibiza stad na, hier lagen de prijzen wel een stuk hoger. Maar dat iedereen zegt dat Ibiza duur is, is dus helemaal niet waar.


Mijn Ultieme Ibiza belevenis

Na jullie verteld te hebben over ons hotel en de prijzen wil ik jullie nu graag meenemen door mijn weekje Ibiza. We hebben veel dingen gezien en bezocht. Te beginnen met: Es Vedrà.


Es Vedrà is een klein rotsachtig eilandje van Ibiza wat ook wel het magische eiland word genoemd. Es Vedrà schijnt grote hoeveelheden metalen en een sterk magnetisch veld te hebben waardoor navigatie en andere meet instrumenten in de war raken. Er wordt gezegd dat het zelfs de op twee na meest magnetische plek ter wereld is. Alleen de Bermuda driehoek en de Noordpool zouden sterker zijn. Vele mensen ervaren ook een positieve energie en zeggen dat het na bij zijn van de rots een helende invloed op de geest heeft. Buiten dit allemaal is het natuurlijk een prachtplaatje. Iets wat je zeker gezien moet hebben.



Zoals ik eerder al vertelde was de eerste dag op Ibiza erg bewolkt en helaas hield die bewolking de tweede dag nog aan. Maar ondanks dat was Es Vedrà nog erg mooi om te zien. Wij hebben Es Vedrà bekeken vanaf de tourist car park ( deze is te vinden op google maps ). Je kan hier gratis je auto parkeren en dan kan je naar verschillende uitkijkpunten lopen. Vanaf Es Vedrà zijn wij door gereden naar Es Cubells waar wij op een gezellig terrasje hebben gezeten en daarna zijn we door gereden naar Cala Tarida en dat was ook 1 van mijn favorietste plekken.






Cala Tarida is een prachtig zandstrand gelegen bij het oude restaurant XaXa van Yolanthe & Wesley. Helaas is dit restaurant verkocht en staat het leeg. Maar niet getreurd want er zijn genoeg andere leuke restaurantjes, barretjes en winkeltjes in de buurt. Ook zijn er genoeg parkeer gelegenheden waar je je auto neer kan zetten en waarbij je alleen de trap naar beneden hoeft te lopen om op dit prachtige strand te komen.


Na de rest van de dag nog even uitgerust te hebben in het hotel zijn wij de volgende dag weer op onderzoek uit gegaan. Deze keer hebben we overdag een rustig chill dagje aan het zwembad gehad maar ’s avonds na de warmte zijn me zusje en ik wezen mountainbiken in Portinatx met de gratis mountainbikes van het hotel. Dit is echt een aanrader voor de sportievelingen onder ons.


Die dag daarop hebben wij verschillende strandjes en steden bezocht waaronder Cala Xarraca, Santa Eularia des Riu wat een hele mooie haven en boulevard heeft en ‘s avonds zijn wij de zonsondergang gaan kijken op het strand Cala Benirrás . Dit was mijn gaafste belevenis op dit eiland.


Cala Benirrás is een mooi klein strandje tussen de bergen. Waar elke avond de zon in de zee onder gaat. Als je wilt proeven van de hippie cultuur en van een mooie zonsondergang wilt genieten is dit de place to be. In het hoekje op het strand staat een klein stenen huisje waar allemaal hippies voor muziek zitten te maken en waar allemaal Spanjaarden om heen staan te dansen. Dit op zich was al een hele leuke ervaring maar zodra de zon onder gaat begint het pas echt. Na afloop zijn we terug gegaan naar de parkeerplaats en zijn we terug gereden naar het hotel waar we nog een drankje hebben gedaan met de familie.


Die zelfde avond werden me zusje en ik mee gevraagd naar een kroegje door 2 Nederlandse werknemers uit ons hotel die we eerder die week in het hotel al hadden ontmoet. Die avond zijn me zusje en ik meegegaan naar Vincent’s bar.


Bij Vincent’s bar in Portinatx kan je tot 01:00 meedoen aan karaoke. Na 01:00 veranderd het in een dansvloer. Rond 01:30 sloten een paar Spaanse werknemers uit het hotel zich bij ons aan. Dit was dus een erg leuke omgeving voor ons om nieuwe mensen te ontmoeten omdat de Spanjaarden heel gastvrij en open naar ons waren. Over heel het eiland was dit te merken, ze betrekken je er graag bij zeker als het te maken heeft met muziek en dansen.


Na een super leuke avond gehad te hebben zijn we de volgende dag naar sant Antoni gereden ook dit was een leuke haven en een leuke boulevard. Vanuit hier kan je ook veel boottochten maken naar afgelegen strandjes of naar Formentera. Vanuit Sant Antoni zijn wij doorgereden naar Cala Comte mijn favoriete strand.






Cala Comte is uitgeroepen tot nummer 5 van de mooiste stranden van Ibiza maar voor mij was het zeker mijn favoriet. Vanaf boven heb je namelijk een prachtig uitzicht over het strand. Wil je naar beneden dan moet je een steile trap af. Na hier een tijdje van het uitzicht te hebben genoten zijn we terug gedaan naar het hotel en hebben wij aan het zwembad nog even genoten van het heerlijk warme en zonnige weer.







Die dag daarna gaven ze weer warm weer op dus zijn wij ‘s ochtends vroeg vertrokken naar Platja de ses Figueretes een stadje naast Ibiza stad. Hier hebben wij de auto gratis kunnen parkeren en zijn we via de boulevard van Figueretes naar het oude gedeelte van Ibiza stad gelopen. Dit is een leuke wandeling en kwa afstand heel goed te doen. Het enigste waar je rekening mee moet houden is dat het oude gedeelte van Ibiza stad helemaal boven op een berg ligt en het dus wel een erg zware klim is. Aangekomen in Ibiza stad hebben we eerst een terrasje gepakt om uit te rusten hier betaalde we 3,50 voor een blikje drinken dus daar was het wel iets duurder. Daarna zijn we naar beneden gelopen richting de haven. In de haven hebben wij een boottaxi voor 4 euro per persoon terug gepakt naar Figueretes waar onze auto stond. Ibiza stad was een mooie oude stad die je ook zeker gezien moet hebben.


De laatste dag hebben wij ons vermaakt bij ons hotel. Bij bijna elk strandje op Ibiza staan tentjes waar je bootjes, waterfietsen, kano’s of sup boarden kan huren. Zo hebben me vader en ik voor 1 uurtje 2 sup boarden gehuurd voor 10 euro per board. Dit was een erg leuke ervaring. Daarna hebben wij met zijn alle nog 2 uur een 7 persoons bootje gehuurd voor 110 euro en zijn we nog een stukje gaan varen. Dit is ook echt een aanrader omdat Ibiza veel strandjes heeft die zo afgelegen liggen dat alleen de bevolking ze weet te vinden en via het water kom je die wel tegen. Na het varen zijn me vader en ik nog wezen snorkelen bij het strand van het hotel ( Cala de Portinatx ) hier zijn veel mooie vissen te zien die al om je heen zwemmen als je maar tot je knieën in het water staat. Geef ze een stukje brood en ze zwemmen zo zonder angst om je heen ook heel erg mooi om te zien. Na deze geweldige laatste dag gehad te hebben moesten wij die dag erna helaas alweer vroeg terug maar wel met veel ervaringen rijker.






Wij hebben allemaal heel erg genoten van deze vakantie en vooral van dit prachtige eiland. Ik hoop dat ik jullie ook enthousiast heb kunnen maken over Ibiza en wie weet komen we elkaar daar nog een keer tegen.


Wil je meer over mijn reizen weten? Neem dan een kijkje op:

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page