top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverKimberley Kuijpers

Mijn Leefstijl

Bijgewerkt op: 14 nov. 2019

Vandaag wil ik jullie wat meer vertellen over mijn leefstijl. Ik ben nu al een paar jaar bezig met sporten en gezond eten. Ik heb hier nog steeds heel veel plezier in en wil jullie graag vertellen over hoe ik dit vol houd.


Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met fitnessen en dan vooral met cardio. Ik ben toen als 16 jarig meisje 5 kilo afgevallen en was hier heel trots op. Na een tijdje ging dit vervelen en daarom besloot ik te gaan beginnen met krachttraining. Ik vond dit erg leuk en begon ook veel meer resultaat te zien, maar mijn gewicht ging weer wel weer omhoog. Ik schrok hier erg van en ging daarom om advies vragen en dat moment leerde ik dat je zwaarder werd omdat je spiermassa opbouwt en spieren meer wegen als vet. Dit was later ook te zien in mijn vetmetingen. Zo ging ik van een vetpercentage van 30% naar een vetpercentage van 19%. Het probleem was alleen dat ik mezelf nog steeds dik vond. Als ik in de spiegel keek zag ik nog steeds vet dat weg moest en hoe hard ik ook trainde en hoe goed ik ook op me voeding lette ging dat vet niet weg. Dat was het eerste moment dat ik in een dip kwam. Ik trainde nog steeds veel maar had geen zin meer om om op mijn voeding te letten. Ik begon weer te snoepen en daardoor ook aan te komen. Ik zakte weer terug naar een vetpercentage van 28%. Toen ik besefte dat ik bijna terug bij af was en wilde ik er weer helemaal voor gaan.


Ik begon aan een heel streng dieet waar al je maaltijden bestonden uit alleen maar groente met daarbij 1 handje eiwitten. Daarnaast at je 2 keer op een dag als tussendoor een hand koolhydraten en dat was het. Dit dieet ging heel goed en kwam weer terug op een vetpercentage van 22%. Ook hier vond ik mezelf nog steeds dik. Dit zelfde jaar gingen wij op vakantie naar Zakynthos en bij deze all inclusieve vakantie kwam ik in 1 week weer 5 kilo aan. Hier had ik dus weer een terugval en dit bleef zo door gaan.


In de momenten dat ik laag in me vetpercentage zat was ik niet tevreden en niet gelukkig omdat ik nooit mee uit eten kon door me dieet. Maar in de tijden dat ik hoog in me vetpercentage zat was ik ook niet gelukkig met mezelf. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het toch nooit goed is en je dus ook niet altijd op je beste hoeft te zijn! Terugvallen zijn helemaal niet erg als je jezelf maar weer herpakt. Op dit moment zit ik op een vetpercentage van 26% wat voor een fanatieke sportster nog best hoog is maar ik zit wel lekker in mijn vel en dat is het belangrijkste! Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen ga ik jullie nu vertellen.


Na alle terugvallen heb ik mezelf weer herpakt door niet te streng voor mezelf te zijn. Ik sport nog steeds heel veel omdat ik dit leuk vind! Bij mij lag het probleem bij het eten. Doordeweeks kan ik me prima aan het gezonde eten houden maar in het weekend wil ik ook gewoon een keer lekker kunnen eten en daarom doe ik dat ook. Ook ben ik begonnen met het maken/bakken van gezonde recepten. Denk hierbij aan gezonde taarten maar ook gewoon aan gezond avondeten. Deze recepten ga ik ook delen op deze website. Wil je meer weten over mijn levensstijl of heb je vragen dan hoor ik het graag.

35 weergaven0 opmerkingen
bottom of page